Alla inlägg den 1 januari 2018

Av Lill Lindbäck - 1 januari 2018 12:19

God fortsättning på det nya året. I alla fall hoppas jag att dagen har börjat bra.

Själv tänkte jag berätta om en arbetskamrat som har gjort, som jag har tänkt göra längre fram, början till släktforskning. Visserligen kan jag börja redan nu, men för mycket runt omkring kanske det bara blir till en hög av ingenting.

Släktforskning. Jag har läst om reklamen och Ancestry. Tydligen kan man beställa ett paket av en kostnad ca 1000:- Ett salivprov skickas iväg till någon adress. Svaret kommer.

Min arbetskamrat gjorde så och fick reda på att hans rötter var en mycket stor procent svensk, en viss procent amerikansk och 1 procent -, jag blev banne mig förvånad, 1 procent polynesisk. Spännande.

Men jag har mina böcker och allt därtill som pockar på min uppmärksamhet. Ja, nu hörde jag en elak röst i huvudet, den rösten försöker jag inte att lyssna på - dammsuga. Bättre med lite damm och sedan syns det när jag har dammsugit. Som du märker är jag inte dammallergiker.

Om du är lite ner nu, eller då och då, det finns andra tider ljusa tider och mörka tider och gråa tider. Allt det där behöver man kanske i livet för att uppskatta varje tidpunkt i sitt liv. Inte bokstavligen, men att uppskatta det där lilla.

En blomma i trädgården för några år sedan, den blommade fram till november. Kortet är taget på kvällen, jag tror att det var i oktober månad. Varje nyans av färgen älskade jag och älskar fortfarande. Färgen gör mig glad. Så lite räcker det för mig att bli lycklig, en färg, en vacker blomma, men bara om jag tillåter mig själv att vara lycklig. När livet går och åren med den, då börjar man mer och mer förstå hur viktigt det är att ta tillvara på tillfällen i livet - det där som gör mig, dig, mest lycklig. Boken går att läsa på 2-3 timmar.

En ung kvinna, är medial, bor på landet med sin man och två små döttrar. En dag börjar telefonen ringa, ingen är där. Alltför många varningstecken börjar komma till henne. Vem är det som vill dem illa?

Läs mer på www.lill-lindback.se

 


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Skapa flashcards