Alla inlägg under december 2017

Av Lill Lindbäck - 1 december 2017 08:05

Jag älskar skidåkning, helst skidskytte och längdåkning, men också övrig idrott.

Själv kan jag inte stå på ett skidor. Jag njuter varje sekund när jag ser hur dessa människor sliter sig fram i spåren, speciellt då skidskyttarna. Tänk dig då att tävla, åka bra, snabbt men lugnt, komma fram till skjutbanan, andas ut och börja skjuta. Redan vid skjutningen kan man spara in sekunder, självklart ska man träffa alla 5 markeringar. Fantastiska människor! Och vilken glädje de ger mig.

Friidrott - det är fantastiskt kul!


Ja, så kommer det. Den är dopad och den är dopad. Nu är det ett flertal ryssar som har blivit avstängda för livstid i skidåkningens värld. Dopningens vara eller icke vara diskuteras jämt. Någon kan spruta in ett medel i ditt vatten och så vidare.

Jag som publik och åskådare, jag som sitter hemma och njuter av alla idrottsmän, inser då att dessa inte tävlar på samma villkor. En dopad person presterar så mycket bättre. Det gäller prispengar, vilket jag förstår. Men något jag avskyr och det gäller i allt - fuskare. Fuskare som fuskar på prov i skolan, fuskare på jobbet för att den personen ska se bättre ut hos chefen kanske då med ett bättre jobb eller lön.

Inte för att jag har någon aning hur man ska komma till rätta med dessa dopade idrottsmänniskor, men min önskan är att stänga av dem direkt - på livstid.

Redan som unga förstår kanske dessa förbund, tränare och idrottare att dopas personen ifråga och blir påkommen då blir det livstidsavstängning.

Dessa tar också bort glädjen från dem som inte fick medalj, som kanske skulla ha fått det. Efteråt är det inte samma glädje.

Ha det gott!

Lill Lindbäck

www.lill-lindback.se

 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Skapa flashcards