Alla inlägg den 28 december 2017

Av Lill Lindbäck - 28 december 2017 08:14

Nu gick jag av mitt arbetspass efter 3 nätter. Ska strax lägga mig. Ganska skönt att åka hem när de flesta åker till sina jobb. Men trött är jag. Ibland sover jag för lite och känner av det som idag. Kroppen är trött, den darrar, men också hjärnan, orkar inte tänka.

Att jobba natt innebär att minnet blir inte som man önskar. Man tappar ord, i alla fall om man jobbat många år nattetid som då är 10 timmar per natt. Nåja, orden kommer tillbaka när man är långledig.

Tänk att förr jobbade jag på kontor och hade kontorstider, nu är jag ledig lite längre och även mitt i veckan, fast å andra sidan får jag jobba helger, som på juldagen och annandagen.

Nä, nu ska jag inte svamla mer. Ha en trevlig dag. Det regnar i Göteborg nu på morgonen.

I kväll ska jag lusläsa mitt manus "Tårarnas doft.". Omslaget är tänkt att bli som nedan. Fotot är taget av mig. Blommorna inhandlades på ICA. Lekte med kameran hemma. Senare, när jag tittade på fotot började en ny thriller ta form och det är den som ska lusläsas om och om igen.

Ha det gott.

Lill Lindbäck, författare, undersköterska

www.lill-lindback.se

God natt.

 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Ovido - Quiz & Flashcards