Alla inlägg den 26 december 2017

Av Lill Lindbäck - 26 december 2017 16:42

Jag har dragit ner på allt godis. Ett tag åt jag ingenting. Kunde gå månader. Efter trettonhelgen åt vi upp godiset, sedan blev det mer godis under veckorna. Min man gjorde eget godis. Bara att se all socker som ska ner får mig att må illa. Ändå äter jag skräpet. Men nu, nu känns det lite som stopp. Kom igårkväll till jobbet, jobbar natt, överallt på lunchborden stod det choklad och godis, skumtomtar och chokladhjärtan.

Vad gör man med sin kropp? För mycket socker - givetvis, inte alls bra - givetvis. Det är nästan som att ha beroendeproblematik. Tror du att jag tar en godisbit och njuter, åh nej, det ska fort in, smaka gott och snabbt in med nästa bit. Jag låter ibland som en brummande motor. Men nu, nu äcklar det mig.

Undra vad som händer i kroppen och varför man kan få mani på något. Jag som under några års tid ätit väldigt lite godis. Är det ett slags energipåslag man behöver?

Du som läser mitt inlägg. Har du några synder, som chips eller energidryck med mera. Tänk över varför du äter detta. Det är viktigt, inget av det är bra för hälsan. Du kan njuta av annat också, annat som man kan fixa själv med mer nyttiga ingredienser. Tänk över vad din kropp får i sig plus att det lägger sig som fina bilringar runt kroppen. Jag har nämligen märkt att bilringen runt magen har blivit stabilare med kanske lite mer häng.

Njut av livet på ditt sätt, men ät inte det där olämpliga - bara ibland, bara ibland ...

Ha det gott!

Lill Lindbäck, författare, undersköterska

www.lill-lindback.se

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Ovido - Quiz & Flashcards