Alla inlägg den 11 december 2017

Av Lill Lindbäck - 11 december 2017 08:30

Igår kväll var det halt för bussarna. Jag väntade på min buss, det kom en annan in på hållplatsen. Det var halt, busschauffören kom inte från hållplatsen, han var tvungen att backa på stora vägen. Jag såg hur han bromsade och bussen bara gled bakåt.

Min buss kom bakom och stannade ute på vägen. Faktum var att jag blev lite orolig och gick ut på vägen, småsprang bort till min buss. Det var lika halt ute på vägen. Göteborg. Göteborg, alltid likadant så fort det blir snö. Halt som bara den.

Numer har jag bestämt att ha säkerhetsbälte i bussen. Det är faktiskt lag på att man ska vara bältad. Är det halt ute och bussen kanar, tänk då scenariot om det kommer ett annat tungt fordon, jag kan tänka mig smällen och att man slår sig illa.

Det där är min fantasi.

Vad jag förstår får inte bussar eller lastbilar ha dubbdäck på grund av de drar upp asfalten på vägarna.

Ta det lugnt därute! Själv ska jag strax lägga mig efter helgens nattjobb.

Lill Lindbäck, undersköterska och författare

www.lill-lindback.se 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Ovido - Quiz & Flashcards