Alla inlägg den 3 december 2017

Av Lill Lindbäck - 3 december 2017 11:26

Ja, just det, ni ungdomar. Jag har blivit äldre och har gått igenom livet precis som ni gör nu. Skillnaden är sociala medier där tydligen den som är elakast får hejarop. Ren mobbning anser jag och är det fulaste som finns, men det var inte det jag skulle skriva om.

När jag ser ungdomar ute eller hemma, ser jag era steg mot ett vuxet liv. Ett vuxet liv innebär inte att man blir äldre, utan att man får erfarenheter i livet av olika de slag. Det finns vuxna som aldrig lär sig, kanske inte vill lära sig och tror att de fortfarande är ungdomar.

Det finns vuxna som har problem, skiljer sig och skaffar en likadan partner som tidigare, vilken kan ha alkoholproblem, bråkar ständigt och så vidare, de får samma problem i sitt förhållande som tidigare. Alltså är det personen ifråga som ska se sig i spegeln. Lär dig!

Men det är svårt.

Ni ungdomar är så vackra, ni har livsglädje och är nyfikna på livet. Om en vacker tonåring är elak, eller spegel, spegel på väggen där, säg mig vem som vackrast i världen är. Den personen blir rasande när hon inte är vackrast. För mig är inte den personen vacker. En vacker person för mig är den som har värme, vänlighet och är en för övrigt bra människa.

Gå inte på att hur man ska måla sig för att vara vacker, eller botox i läpparna. Jag har varit med om personer som aldrig blir nöjda, aldrig blir lyckliga även när de gjort om sig till en vacker docka.

Börja med att se vad som finns för intressen, i naturen, i böckernas värld där du kanske behöver hitta rätt, du kanske gillar skriva dikter eller rent av boxas. Sök och känn dig för. Säg till dina föräldrar att du bara vill testa dig fram inom idrottens värld.

Jag var en orolig själ som ung, väggarna kvävde mig och jag ville bara ut. Ofta blev det långpromenader med vänner eller i ensamhet. Ensamheten kan vara rogivande. Jag kände mig för, hittade inte det jag drömde om. Vet förresten inte vad jag drömde om, något var det. Efter en händelse i 40 års ålder började jag skriva ner mina känslor, jag skrev, ändrade och så blev min hobby till. Jag skriver mestadels thrillers, det och sköna promenader är en del av mitt liv. Jag hittade hem på något sätt, i min själ. Ett annat är resor och se världen. Låt nyfikenheten inte stoppa dig, men gör inga vansinniga saker.

Visst kan jag förstå dig som vill rätta till något på kroppen och du tycker att du blir finare, det är upptill dig. Jag bryr mig om dig som du är, nej jag känner inte dig, men de flesta människor är vänliga och vänliga människor är underbara.

Här kommer ett foto på en vacker blomma, livet är vackert, bara du kan se det genom dina ögon. Så se det vackra runt dig. Småsaker. Det räcker för mig med ett vackert foto där jag andlöst drar efter andan och njuter. Här skulle jag visa alperna, men det blir en vacker blomma i stället. Därför att ni är vackra!

En kram till er ungdomar!

Lill Lindbäck

www.lill-lindback.se

 

Av Lill Lindbäck - 3 december 2017 10:19

Min man har för ett tag sedan skadat sitt knä. Häromdagen fick vi låna en motionscykel av grannen. Nu i skidåkningstider, plus att jag har tvättat fönster och gardiner som har satts upp mellan programmen, då är det väldigt bra med en motionscykel. Igår satt jag och cyklade i 5 minuter, egentligen är det ingen tid att prata om, men jag cyklade fort. Perfekt att ha teven framför sig, se hur skidåkarna kämpar sig fram och jag cyklar, inte hela tiden - förstås.


Nu har jag lite annat att göra, men skidskyttet börjar kl 13 (13:30). Längdskidåkningen går nu, det får jag lyssna på. Visserligen är det roligare att se det på teven, har som sagt annat att göra.

Ha det bra!

Lill Lindbäck

www.lill-lindback.se



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Skapa flashcards