Alla inlägg den 17 oktober 2017

Av Lill Lindbäck - 17 oktober 2017 09:20

På sätt och vis älskar jag vädret som det är, fast ösregn i blåst är inget vidare, inte heller en gråmulen disig dag med lätt duggregn. Det känns ibland som om det väl börjar regna slutar det inte, men nu tittar solen fram. Plötsligt lyser alla löven upp i vackra, färger. Jag ser fortfarande gröna blad, gula, orange, rostbrunt och lite rött. Finns säkert mer färger, men solen gör att det glöder i våra träd och buskar.

Jag gillar heller inte alltid göteborgsvädret med tanke på vintern då det kan snöa på natten, regna på dagen och det fryser på till natten. Kommer då pudersnö, då är jag inte längre som en bambi på hal is, jag är en stel elefant.

Kommer ihåg för ett par vintrar sedan jag gick så fort jag kunde/vågade för pudersnön hade lagt sig och jag var på väg till mitt nattjobb. Ingen hade sandat och nerför bar det mot bussen. Även jag for nerför, det hände sekundsnabbt, jag fattade inte vad som hänt förrän jag satt på ändan. Som tur var slog jag mig inte, men visst är det svårt att komma upp när man är en massa kläder på sig. Därav elefanten.

Snart ska jag ut i trädgården och fixa lite inför vintern. Ska fixa sådant som jag inte hann med tidigare, men allt ska inte göras det får lämnas över till våren.

Nu ska jag inte glömma av att jag lever här och nu, det innebär frisk luft att vara ute, en avkoppling. Ska också träna lite.

Ha nu en underbar dag!

Lill Lindbäck

www.lill-lindback.se

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Skapa flashcards