Alla inlägg den 15 oktober 2017

Av Lill Lindbäck - 15 oktober 2017 15:06

Jag blev själv kallad för dessa ord och blev chockad, white trash, hora och blev bespottad.

Hur kan en människa sjunka så lågt? Till alla ni unga även äldre därute, använd inte dessa ord, ni kan bättre än så, ni är bättre än så. När jag var ung för väldigt många år sedan kallade ungdomarna också varandra för fula ord, men inte i den utsträckning som idag och inte lika grovt. Jag har en släkting som är femton år. Att kalla en annan människa för dessa ord visar bara hur låg du själv är. Tänk dig för! Du är inte häftig. Det är inte häftigt. Jag brukar se varje människa som unik tills den visar sitt rätta ansikte. Är ansiktet fult och elakt då vill jag inte umgås med den personen. För mig sjunker den personen i aktning. Själv kan jag bli väldigt irriterad och arg - givetvis, men använd ändå inte dessa ord. Du kan bättre än så! Respektera varandra därute!

Såg ett teveprogram, en forskning som var gjord på olika män, många av dem satt i fängelse. En del var mördare, många var psykopater - känslokalla. Det som kom fram är att gener, miljön och personlighet gjorde dig till en mördare, men ... Många av dessa personer ingick i en forskningsgrupp och det gjordes datortomografi på dem, de hade mindre färger på det som var känslosidan. Därför kände de inget när de mördade. Barn som upplevde misshandel blev oftast misshandlare - inget nytt, men deras känslor i hjärnan, tror att det var Amygdalacentret i hjärnan, hade mycket mindre färg. Fick de hjälp som barn av psykolog och psykiatriker blev de sakta bättre. En pojke runt fyra hade sett sin mammas pojkvän mörda hans mamma. Pojken fick visa hur arg han var i ett forskningssyft. Han slog allt han kom åt, men med samtal och hjälp blev han bättre och bättre.

I ett annan forskning visades ett dagis. Barnen bråkade om allt. De blev allt högljuddare och många grät och slogs. Då gick pedagogen in. Visade ett timglas med sand, när sanden runnit ned var det nästas tur att få ha bollen eller just den där leksaken. Redan efter ett kort tag när alla barn visste vad som gällde var det lugnare på dagiset.

Hela det här programmet var väldigt intressant. Sådana program borde visas på skolor och dagis.

Med eftertanke önskar jag dig en härlig dag!

Lill Lindbäck

www.lill-lindback.se

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Skapa flashcards