Alla inlägg den 9 oktober 2017

Av Lill Lindbäck - 9 oktober 2017 10:42

Det händer olika saker i ens liv, som gör att energin och orken försvinner bort. Man behöver med andra ord ladda batterierna. Alla gör vi olika, och jag har märkt att vi gör olika beroende på ålder. Ju äldre man blir, desto mer död och sjukdom. Tänker på äldre människor, med hög ålder, de har förlorat sina föräldrar och äldre släktingar, kanske kusiner, åren går och fler dör bort, vänner, ens man eller fru, barn. Då sitter man där ensam och tänker tillbaka på livet.


Men, jag skulle inte prata om den höga åldern. Batterierna behöver laddas, det här året kände jag att jag hade behövt 2 batterier. Konstigt med vissa år, det rasslar in med elände och ju mer elände, desto mindre tål man. Känsligheten känns mer och man kan falla i gråt för inget. När jag var tonåring kunde jag falla i gråt för inget, men hormonerna spökade och hoppade som ping pong i kroppen.

Nu har jag vilat och tagit det lugnt, gör lite här och där, jobbar förstås som vanligt, men fritiden blir inte mycket gjort. Jag har suttit från eftermiddagar och långt in på kvällarna framför teven och bara funnits till. Det var min bästa medicin, att bara vara.


Jag har gått på mediala meditationer. Intressant och spännande. Vi pratar mycket om andar, den mediala sidan av livet, att en annan dimension finns. Har upplevt ganska mycket genom dessa samtal och kurser. Där diskussionerna också går om Attraktionslagen, den består av att det du tänker mycket på slår in.

Kanske låter detta löjligt, men jag har sett människor med olika småsaker på kroppen som torrhet, finnar på ryggen osv. Detta har jag också haft och fått. Genom tanken?! Vet inte. Saker som jag även har tänkt på är negativa och jag kommer inte ut ur cirkeln. Det säg som sagt att man drar åt sig den världen i tankarna. De hör dig. Ibland kan du drömma och önska dig så hett, men ändå faller det inte in. Kanske är det så att det finns en väg för dig, din önskan är inte din livsväg. Du har alltså en egen livsväg. Finns mycket intressant att läsa om. Ska man gå på mediala kurser och funderar mycket på det, kolla upp företagen först. Känns det äkta? Är det äkta och genuint? Man ska inte hoppa på vad som helst.

Nåja, jag gör allt för att tänka positivt och göra livet enklare. Nu ska jag arbeta mycket, mitt arbete är schemalagt så.

Ha en underbar dag! Och du, tänk positivt. Självklart får du vara negativ och trött, men livet känns enklare när positiva tankar tar sig in och ler åt just dig.

Lill Lindbäck

www.lill-lindback.se

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Ovido - Quiz & Flashcards