Alla inlägg den 7 oktober 2017

Av Lill Lindbäck - 7 oktober 2017 16:32

Jag tror att jag såg på Kunskapskanalen. Tänk att man kan fastna så för ett program. Vesuvius vet de flesta att det är/var en vulkan. I närheten av den och på andra sidan av en liten bukt finns en stad, Baiae - tror jag den heter. Där finns ruiner av gamla villor. Villor?! Det såg ut som palats. Här finns givetvis mångder av hus som stått  där länge. När Vesuvius dundrade ut och det stora vulkanutbrottet, då sjönk omkring halva Baiae eller mer ner i havet, och detta på grund av håligheter under marken. 177 hektar med jord och hus försvann. De har tittat i fantastiska hus med underjordiska rum. I havet, fick de dyka om kring 10-20 meter ner till botten, där dammsög de botten och fram kom mosaikplattor. Murarna sågs tydligt. De odlade fisk i bassänger, som görs än idag. Tänk så duktiga romarna var på sin tid.


Och med det vill jag bara säga att det är tråkigt väder ut. Jag körde min man och grannen till ishockeyn, de skulle först till Svenska Mässan, sedan till ishockeyn. Visst kan jag promenera, visst kan jag åka för att hälsa på någon, men nu ska jag sjunka ner framför teven och bara koppla av. Jo, jag ska rätta och skriva i min nästa bok, en thriller.

Råmanusets namn är "Tårarnas doft". Omslaget har jag klart. Kanske blir det en helt annan bild, kanske en annan titel, men nu heter den så.

Lill Lindbäck

www.lill-lindback.se

 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Ovido - Quiz & Flashcards