Alla inlägg den 30 september 2017

Av Lill Lindbäck - 30 september 2017 11:09

Känner du igen dig? Ibland vaknar man på fel sida, sur och grinig. Hela dagen är som ett klister. Vissa dagar kan man vakna och bli gladare och gladare. Idag är det min glada dag, men det beror inte på damsugning, damning eller trädgårdsarbete. Kanske är det så att solen lyser fantastiskt på en blå himmel. Det blåser över Göteborg, men vad gör det när himlen ser ut som en varm sommardag.

Jag är författare, egenutgivare. Det här året 2017 är det första året på 13 år jag inte har skrivit mer än några sidor. Har inte haft lust eller energi. Nu bygger jag upp energidepån igen. Det värsta är att jag hade bara några sidor kvar att skriva. Jag behövde förstås lektörläsa själv ett antal gånger. Större delen av kortromanen var färdig, men plötsligt beslöt jag mig för att den skulle bli en aning tjockare. För första gången på 10 år ska jag skicka in boken till ett bokförlag. Jag är lite kluven, eftersom jag bestämmer allt själv. Om ett bokförlag tar emot, de får runt 2000 inskickade manus per år, mitt manus, då kommer jag ut till fler läsare, men ...

Idag laddade jag ned ett foto från Facebook ett foto som min kusin hade tagit och gett mig lov att använda.

Det ska bli en fortsättning på "Ingen vet". Ingen vet, är en kortroman.

Fortsättningen på den kortromanen/boken kommer som arbetsnamn heta "Svart Natt".

Passande namn tyckte jag. Se nedan.

 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Ovido - Quiz & Flashcards