Alla inlägg den 22 december 2016

Av Lill Lindbäck - 22 december 2016 09:08

Varje gång teven sätts på och reklamen går igång är det alltid någon hjälporganisation som behöver pengar. Sverige skänker miljarder av skattepengar varje år. Ibland funderar jag på vilka jag vill ge till. Någon eller ingen alls. Jag skänker faktiskt pengar till Hjärnfonden.

Nej, jag vill inte ge pengar till fattiga länder där klanhövdingen får en stor del av pengarna. Dessa snåla jävlar försöker inte ens hjälpa sina egna.

Läkare utan gränser. Ja, det är ju bra. Fortfarande finns det väldigt rika i dessa länder som inte bryr sig om de fattiga och sjuka.

Pengar till alla krigsdrabbade länder? Vet inte. Hur har människor och fattiga länder råd att köpa tunga vapen och bomber när befolkningen svälter. Förstår inget. Usch.

Men en sak kan jag skänka, det är en bild på snö, som ser ut att blänka som en uppsjö av briljanter.

 


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Skapa flashcards