Alla inlägg den 12 december 2016

Av Lill Lindbäck - 12 december 2016 10:11

Healing och vad själva ordet innebär eller vad det står för, är bäst att googla på. Se under wikipedia.

Healing är handpåläggning eller att den som är helare står med händerna ovanför ens kropp. Denne person går runt eller står vid ett område på din kropp. Alla har energifält, även djur. Energifälten består av olika färger och står för olika saker. Distanshealing finns också, men eftersom jag är osäker går jag inte in på den detaljen.

Du kanske har märkt att vissa människor är svårt att gå nära. Det känns som en broms. Personligen tror jag att vi i begynnelsen kunde känna av mer, som faror och att stanna upp och lyssna.

Om healing läker vet jag personligen inte, men en som är duktig på healing kan känna av hur du mår. Självklart ska man gå till läkare om man inte mår bra. Men det ena utesluter inte det andra.

Jag läste en gång en forskningsrapport på google, vet inte om det är bästa stället att läsa på, allt är inte sant som står där. Men forskning var, om jag nu minns rätt, från Japan. Läkare besökte andra läkare i Japan. De skulle göra en forskning på healing och om detta var bra. En cancerpatient fick ingen hjälp mer än healing av alla dessa läkare. Först mätte de tumören, sedan påbörjades healingen. Tumören mättes varje vecka. Jag kommer ihåg att den var stor, så jämfört med innan hade den blivit som en ärta. Ju mer energier, desto mer blir det tillsammans. Dessa energier har också gjorts mätning på, inte av läkarna ovan, och kan kännas av upp till runt 1 kilometer bort. Men det är olika för olika människor. Som sagt, tron kan förflytta berg, sägs det. Kanske är det så även här. Men hjälper det så är allt bra. Varför tror i så fall så många människor världen över på Jesus? Han gjorde handpåläggning och var en helare eller healare. Nåja, alla får tro vad dem vill.

Igår var jag på Själens Oas i Göteborg. Det var julmässa. En som jag känner gjorde healing på mig. Efteråt sa han att hjärtat slog hårt och han kände att jag hade alldeles för mycket runt mig. Vilar du någon gång, frågade han mig.

Oj, han träffade mitt i prick. Jag hade precis stressat iväg till en affär för att köpa en julklapp, en kvart innan affären stängde - och jag hann. Sedan åkte jag till Själens Oas. Det jag har alldeles för mycket runt mig, det är att skriva mina böcker, vara ute på sociala medier, för att visa att denna, jag, finns. Vet ni att på Facebook finns "Författare på Facebook", ca 5000 stycken, det är alla som drömmer om att nå ut med sina alster. Jag är en av dem. Det är inte svårt att hitta på en story, men det svåra är att synas bland alla andra. Självklart har jag mitt jobb och hem att ta hand om. Precis som alla andra. En hobby kan få stressen att sjunka, med andra ord, genom att bara skriva kan få stressen att sjunka.

Lill Lindbäck

www.lill-lindback.se

Av Lill Lindbäck - 12 december 2016 10:05

Ja, jag skrev tidigare att den här bloggen skulle handla om böcker, foton och resor. Men jag har skapat en ny blogg på min hemsida www.lill-lindback.se som är under bearbetning.

Bloggens namn ThrillerLill eller som det kan bli thrillerlill. Båda mina bloggar står på hemsidan, men ThrillerLill blev ett passande namn, för mestadels skriver jag i thrillers och thrillers medialt. Det är en spännande värld - för dig? men för mig.

På den här bloggen blir det resor, foton och mycket som händer under min väg, även böcker, men mest annat.

Lill Lindbäck

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Ovido - Quiz & Flashcards