Alla inlägg den 2 december 2016

Av Lill Lindbäck - 2 december 2016 14:29

Jag har skrivit om ditten och datten under mina bloggdagar, men har nu bestämt att mycket av det skrivna ska gå till böckernas värld. Semesterbilder och foto i övrigt kommer jag också att visa. Följande bok att beskriva är Fotot., som går under samlingsnamnet "Den långa maran". Tyvärr saknas tid att göra allt det man önskar - tid.


Jag börjar med omslaget. Vad skulle jag hitta på som drog uppmärksamhet till boken. Gamla foto låg i en påse. Bland dessa bläddrades det en hel del tills jag såg den. Det där misslyckade kortet med oranget i.

Boken handlar om Bea och om hennes liv, framför allt vill hon hjälpa sin väninna. I boken "Upptäckten" får vi följa väninnorna Anna och Bea med deras väninnor. Anna var ute och joggade i skogen, hörde ett skrik, i nästa ögonblick syntes en man bakom ett träd. Rädd springer hon hem. Senare kommer Bea på besök, den stora tjejträffen ska äntligan bli av. Kvinnorna ger sig ut för att söka i skogen i närheten där mannen syntes. De hittar spår av något ...

Bea vill hjälpa sin kära väninna och tar sig till ett hus. Står nära altanen, dörren öppnas, ett par kommer ut. När de går in stänger de inte dörren. Bea smyger in. Här kommer fortsättningen på Den långa maran.


Böckerna kan läsas i vilken ordning som helst. Det har blivit fyra böcker. Upptäckten, Fotot, Den rostiga buren och Brinnande fält.

Jag finns på www.lill-lindback.se, se även nätbokhandeln.


Ha det gott därute i cyberrymden.!

Thrillerförfattare Lill Lindbäck

 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Skapa flashcards