Alla inlägg den 21 november 2016

Av Lill Lindbäck - 21 november 2016 09:43

Jag vill hinna med mycket mer än jag gör. Fel. Jag kan vara lat emellanåt. Tankarna splittras när det blir för mycket runt mig. Vill helst sitta i lugn och ro. Gå ut på sociala medier. Skriva på mitt nyaste alster. Ibland får jag mycket gjort i skrivandets tecken, ibland ingenting. Det är synd, men så är livet.

Detta var lite gnäll.


Nu.

Socilala medier.

Varför är människor så elaka mot varandra. Spyr ut allt om diverse saker. Hur mår den personen? Kan vi inte vara vänliga? Jag kan och har varit dum. Men aldrig rent elak till någon som inte kan se mig. Jag har alltid tagit upp en diskussion med den personen det gäller, men jag är inte bra eller bäst. Visst kan jag kasta "skit" kanske av ilska eller irritation. Men skulle aldrig skada någon medvetet.

Psykisk skada jämställer jag mig ibland för mer och värre än en fysisk. Givetvis finns skillnader även här.

Varje vecka ska jag säga några vänliga ord, vänlig ord som tycks minska i vårt samhälle.

Lill Lindbäck

www.lill-lindback.se

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Skapa flashcards