Alla inlägg den 13 oktober 2016

Av Lill Lindbäck - 13 oktober 2016 08:53

Vad är det för idéer?

Vem kan tänka sig skrämma en annan människa på detta vis?

Hur tänkar man?

Är det ungdomar som har sett något på en skräckfilm och testar ute?

Är det några som ska testa och sedan utföra något ute?

Ingen ser vem denne person är.


Min fantasi är det inget fel på. Jag skriver thrillers, men att uppleva detsamma en ensam kvinna fick göra mitt i natten, det hoppas jag aldrig. Brotten eskalerar, tycker jag. Och det har gått fort. På 70-talet fanns våldtäkter och rån. Folk satt i fängelse. Men de sista 30 åren har våldet ökat. Jag har aldrig förstått tjusningen att hota en annan människa. Dessa som utsätter andra för brott, är det droger, hemförhållande, dåliga vänner, krigsdrabbade som mår psykiskt dåligt. Jag vet inte, jag gissar bara. Är fruktansvärt trött på det.

Jag skriver thrillers för spänning och att det ska kittla i tankarna, men det är inte på riktigt. I fantasins värld kan saker och ting hända. Det vill jag inte ska hända på riktigt.

Ha det gott därute!

En hälsning från Lill Lindbäck

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Ovido - Quiz & Flashcards