Alla inlägg den 10 oktober 2016

Av Lill Lindbäck - 10 oktober 2016 15:49

Här och där svishar det förbi om sjukdom och handikapp.


En sjukdom kan ta krafter ifrån en, om man bestämmer det själv. Ibland kan det vara svårt att lägga fokus på annat. Självklart finns det olika sjukdomar, lättare och svårare, ibland finns det sjukdomar som kan ge ett bättre mående bara man siktar åt rätt håll.

Hur menar jag då? Och vad är rätt håll?


Hur jag menar:

Hitta en fritidssysselsättning som kan passa just dig. Pröva något du aldrig tidigare har gjort. Det finns teckning, målning, lära dig spå i kort, fotografier. Den kan praktiskt taget vara vad som helst. Bara detta vad som helst kan berika ditt liv.

Kanske du redan har en eller flera fritidssysselsättningar.


Och vad är rätt håll?

Varför inte pröva sig fram. Exvis: Är teckning något för mig? Prova. Ge inte upp. Även här får man kämpa. När du ser något växa fram, som du inte tidigare har sett hos dig själv. Ge inte upp.


Själv hade jag under hela mitt liv saknat något. Jag visste inte vad det var, tills den dagen jag fick, troligtvis, en panikångestattack. Livet blev för mycket. Alla de där obehagliga känslorna jag upplevde skrevs ned på datorn, för att tas fram, rätta och tas fram igen. En dag, några veckor senare, märkte jag att detta något hade börjat bli en trhiller. Då, efter ett antal års arbetslöshet med timjobb, så gick jag en utbildning. För runt 12 år sedan började jag gå in för att skriva, men det tog mig tid att hitta rätt med meningsuppbyggnad och grammatik. Inga svårigheter med fantasins värld, men just grammatiken. Det har blivit 8 böcker och 4 kortromaner.

All lycka önskar jag dig!

Lill Lindbäck


Av Lill Lindbäck - 10 oktober 2016 15:40

Hur trött kan man bli?

Jag skriver i full fart. Rättar och är väldigt noga, tar bort och lägger till, bygger upp tills det blir en färdig thriller. Ja, jag läser i omgångar, ibland stycke för stycke. Låter arbetet vila i omgångar. Ser nya fel tills jag inga fler fel hittar.

Och så ser jag fel i färdiga böcker. Hur i h-e kunde det ske? Många skriver om lektörer, men de kostar. Okej, självklart ska man kosta på sig en lektörstjänst. Ändå ser kan man hitta fel.

Men, läsarna har alltid varit nöjda. Tack för det.

Lill Lindbäck

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Skapa flashcards