Alla inlägg den 7 oktober 2016

Av Lill Lindbäck - 7 oktober 2016 11:47

Skulle ha börjat skriva på mitt manus, Tårarnas doft, men åt frukost till Facebook och Twitter, gick sedan över och skulle lägga till och göra några ändring på min hemsida, www.lill-lindback.se. Detta tar mycket längre tid än man tror, än jag trodde. Har i och för sig tagit lugnt. Ska se snyggt ut. Skrev in 1-3 sidor av varje kortroman, men det var själva tusan ... Då hittar jag ett par småfel. Så som jag har läst, noga, petig, läser om och om igen. Sakta och fort, vet inte hur många gånger, jag tappar räkningen. Eftersom jag ingen lektör har - tyvärr det kostar en hel del. Kanske är det allra bäst eller bra att ha en lektör tycker många. Ja, med all säkerhet, men det kan ändå bli fel.

Är du osäker ska du absolut kontakta en lektör! Själv kan jag inte, skyller på barndomens skola och alla röda bockar. Du kan inte skriva, sa en lärare till mig.

Jag älskar att resa dit går pengarna i stället.


Jag har skrivit ner en text från en känd person. Kan inte påstå att jag blev glad, men ändå fanns en känsla av - jag är inte sämre, kanske heller inte bättre, men känslan var skön! Ja, så kände jag. Nu skulle alla säkert säga att Guillou är bland de bästa. Säkert. Han är journalist och är känd från den vägen, så även Liza Marklund. De är duktiga, men lite lättare borde det vara för dem. Läs nedan:


Här kommer en mening som är från boken "Brobyggarna" av Jan Guillou.

När tåget stånkade in på järnvägsstationen i staden tackade han Schnell för sällskapet, hoppade av i farten och gick bakåt mot den sista vagnen där han hade sitt enda bagage, förutom Mausern som hängde över hans vänstra axel och Doktor Ernsts välfyllda och förseglade portfölj som han bar i högra handen och som han lovat på hedersord: att bara släppa väskan i sådana situationer då naturen kallade och man svårligen skulle klara av den saken med en tung portfölj i ena handen.


Här slutar jag. Denna mening var det en som la in på "Författare på Facebook".

Vad jag vill säga med detta?! Jo, om du vill skriva en bok och kämpar med manus eller tänker börja, så kan även en rikskändis skriva, kanske inte fel, för mig blev det för mycket och, och, och, men för mig kändes meningen fel. Fast, jag lovar dig, de flesta författare gör fel ibland, med eller utan lektörshjälp.

Ha en underbar helg!

Författare Lill Lindbäck

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Skapa flashcards