Alla inlägg den 2 februari 2016

Av Lill Lindbäck - 2 februari 2016 15:28

I förändringens tidevarv.

Frågorna rumlar runt i mitt huvud. Jag hade tänkt skriva något om mina böcker, åtminstone något trevligt. Så vaknade jag efter nattens jobb.

Vad är det som händer i mitt trygga Sverige?

Har du någon idé vad man ska göra för att stävja brott?


Detta är inget brott, utan hur en rädsla kan skapas och jag som aldrig brukar känna mig rädd.

Väntade på bussen, klockan åtta på kvällen, det var mörkt runt mig. Ett stort vägarbete genomförs där jag bor. Alltså, inga gatulyktor. Hörde springande steg. En ung och en något äldre man kom springande.

Jag sa till dem att bära reflex, ni syns inte i mörkret.

Inget svar. Den yngre nickade och log. Själv kröp en oro i min kropp, den något äldre mannen, han var lång och kraftigt byggd, inte fet, utan muskulös. Mannen stirrade på mig och jag fick känslan av något otäckt, något jag inte kunde sätta fingret på.

Jag satte mig ned och gick igenom facebook på mobilen. Männen satt längre bak, men ändå stack det i min hud. Något kändes fel.

Jag kan inte definiera meningen, något kändes fel. Är det allt hemskt vi läser i tidningar, sociala medier och allt vi hör i Sverige och vad som händer utanför landet. Påverkar detta mig så mycket att jag ser och känner potentiala brott?

Hur känner du dig?!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13 14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Ovido - Quiz & Flashcards