Alla inlägg under maj 2014

Av Lill Lindbäck - 12 maj 2014 10:20

Jag har märkt att ju mer text, desto mindre orkar man läsa. Alltså bör man skriva lite text. Likadant med en videosnutt. Är den för lång, tänker i allafall jag, att den är för lång och hoppar över den. Ska jag läsa in något, så får det bli upp till 1,5 minuter. Vad tror du? 

Av Lill Lindbäck - 12 maj 2014 10:12

Vad skulle du välja? En bok? Eller en samling noveller, det kommer att bli ca 4-5 stycken i en bok.

När jag är inne i en kreativ fas går det inte att stoppa flödet. Jag har alltså mycket text och idéer nedskrivet. Dessa gör jag nu noveller på, en del blir kortare och andra längre.

Jag är nyfiken på vad du skulle vilja läsa!

Av Lill Lindbäck - 11 maj 2014 15:30

Jag läste i tidningen, kommer inte ihåg exakt, men att bloggare har problem, antingen med ångest eller så vill vi synas och höras. Självklart vill jag synas. Jag är författare. Vi är många som skriver och vill höras och synas på något sätt. Ni, som inte skriver, prova på, det är underbart att få fram något du inte trodde skulle komma ut. Lycka till.

Av Lill Lindbäck - 11 maj 2014 15:18

Förvandla låtsasmusik till en novell.

Jag låtsades blåsa i en blockflöjt. Alla kan blåsa, men att bli en låt är något helt annat. Blåsa ,och ett ljud kommer ut, blåsa nästa, och en annan ton ljuder ut. Av att höra detta vackra i mitt huvud nynnade jag därefter och skrev ett drama i novellform. Jag har inte skrivit ned texten än, men jag såg bilden framför mig hur det ska bli och hur novellen ska vara.

Alla mina uppskrivna tankar håller på att bearbetas sakta men säkert. Jag håller på att skriva min första novellbok. Den första novellen är Hämndens Änglar. En del av er har läst denna novell. Mer är på gång...

Av Lill Lindbäck - 11 maj 2014 11:46

Regnet faller ned i skurar, men ändå är det vackert. Inget är grått eller mörkt!


Av Lill Lindbäck - 11 maj 2014 11:42

Du underbara vackra Sverige! Tog bilen till Skåne för ett kalas. Vägen dit var otroligt vacker. Rapsfälten blommar i gult. Träd i alla de gröna färger. Blommor som blommade efter vägkanten. Ja, våren är vacker.

Av Lill Lindbäck - 9 maj 2014 09:04

Jag är inne i en kreativ fas i mitt skrivande. Tankarna splittras en hel del. Skulle hämta en frukt, men borstade tänderna i stället.

Av Lill Lindbäck - 9 maj 2014 08:58

Idag smakade kaffet bättre än igår morse. För då tror jag ... att jag glömde slänga det gamla kaffet i melittapåsen, hällde på vattnet och därmed fick jag tuuunt kaffe.

Var upptagen med att skriva på min novell. Boken kommer att heta: "Första Novellboken" enkelt och bra. För nästa gång blir det "Andra Novellboken". Jag har fantasi och en stor idéerikedom. Eller hur? 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Skapa flashcards