Alla inlägg den 8 maj 2014

Av Lill Lindbäck - 8 maj 2014 16:10

Jag skriver böcker, men numer också noveller. Här gör jag ett litet test och ser om min länkning till mitt bokförlag www.vulkan.se blev rätt gjord. Jag har skrivit böckerna, Filmen, Parkbänken, I en annan värld, I avundsjukans spår, Den rostiga buren, Upptäckten och Fotot. En novellbok är påbörjad. En annan bok Brinnande fält kommer att komma. Nu ska jag se om jag har gjort rätt.

Av Lill Lindbäck - 8 maj 2014 09:10

Jag ser då och då på Lyxfällan. Det är hemskt att se i vilka situationer folk befinner sig i. Det är lättare att ha haft dålig ekonomi och fått det bättre, än ha haft det bra och fått dålig ekonomi. Personer i Lyxfällan kan inte alltid ha mått så bra. Tänk att gå och handla på olika kort för pengar som inte finns. Av lånade pengar som en dag ska betalas tillbaks, av pengar som inte räcker till, dessutom ha vetskap om att det här har jag inte råd med. Tänk att ha hamnat i ett sådant ekorrhjul.

Jag har större förståelse om man har en ekonomi, lever efter den, men blir sjuk eller arbetslös. Då hamnar man i en helt annan sits. När en människa blir beroende och inte kan bryta detta beteende råkar hela familjen illa ut.

Bär du på en historia av ett beroende där lönen och mer därtill försvinner i ett svart hål?

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lill Lindbäck

Lill Lindbäck


Ovido - Quiz & Flashcards